Workshop “Omgaan met weerstand en de kritische klant” 

Door: Cynthia Meevis (docent Kenniscentrum Sociaal Domein)

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Als professional heeft u namelijk regelmatig te maken met sterke emoties zoals boosheid, teleurstelling en verdriet. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kunt u op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kunt u doen om het gesprek een andere wending te geven, zodat u een goed en volledig beeld krijgt van de cliënt en kunt sturen op veerkracht? Krijg tijdens de workshop tools mee om om te gaan met de kritische cliënt. Onderwerpen die aan bod komen:

  • Gespreksvoering;
        • Eigen casussen.
        • Roos van Leary;

        Na deze workshop:

        • Herkent u weerstand, zowel bij uzelf als bij de cliënt;
        • Bent u in staat om sturing te geven in een lastig gesprek;
        • Heeft u een kennismaking gehad met hoe u gedrag kunt beïnvloeden en het gedragspatroon kunt doorbreken ;
        • Herkent u diverse gedragspatronen.

        “We gaan aan de slag met jullie casussen en brengen dit gelijk in praktijk. Je herkent gedragspatronen, niet alleen die van je client, maar ook van jezelf! Hoe doorbreek je deze? Leer het in deze workshop!”

        Kennisniveau training: Verdiepende training ten aanzien van het onderwerp

        Deze workshop wordt gegeven door:

        Cynthia Meevis

         

        Kennisniveau van de training:

        Basistraining ten aanzien van het onderwerp.

         

        Deelnemen aan deze workshop?

        U kunt zich hier aanmelden voor de Nationale Bijscholingsdag en direct de workshops van uw voorkeur selecteren.

         

        Wilt u de rest van het programma bekijken?

        Bekijk dan hier de overige workshops van de Nationale Bijscholingsdag in Meppel.

        Foto van docent Cynthia Meevis