(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-PL4B7C6');

Workshop “Klachten zijn te voorkomen.. of niet?”

Door: Jacobien Kleve

Regelmatig krijgen Wmo consulenten te maken met uitingen van ontevredenheid.  Cliënten maken bezwaar tegen een beslissing of ze dienen zelfs een klacht tegen u in. Deze workshop gaat over klachten.

Wat veroorzaakt een klacht? Is een klacht te voorkomen? En wat roept een klacht bij u zelf op? Wordt u al zenuwachtig bij alleen het horen van het woord ‘klacht’?

In deze workshop leert u wat de meeste klachten met elkaar gemeen hebben. U leert de signalen van onvrede herkennen, bij uzelf en de cliënt. Daarnaast leert u hier op een effectieve manier mee om te gaan ook zonder dat de cliënt zijn of haar “zin” krijgt. Natuurlijk zijn niet alle klachten te voorkomen, maar door het volgen van deze workshop zet u een stap in de goede richting.