Workshop “Elke klacht is een kans!” 

Door: Jacobien Kleve (docent Kenniscentrum Sociaal Domein)

Deze workshop gaat over klachten. Daar krijgt iedereen in het Sociaal Domein weleens mee te maken en meestal vinden we dat vervelend. Maar een klacht, elke klacht, is een kans om onze dienstverlening te verbeteren. En daarmee verbeteren we ook onszelf als professional. Daarmee wordt elke klacht een kans op verbetering. In deze workshop kijken we hoe onvrede ontstaat en hoe het zich uit. Hoe kun jij daar mee omgaan zodat je de kans benut en je verder komt met je klagende cliënt?

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is een klacht?
  • Wat betekent een klacht voor jou als professional?
  • Welke uitdaging biedt de klacht?
  • Hoe ga je op een positieve manier om met klachten?

Na deze workshop:

  • Weet jij wat een klacht inhoudt;
  • Weet je wat een klacht met jou doet en waarom;
  • Weet je hoe je een klacht kunt omdenken;
  • Kun je op een professionele en positieve manier omgaan met een klacht.

Kennisniveau training: Verdiepingstraining ten aanzien van het onderwerp

Deze workshop wordt gegeven door:

Jacobien Kleve

 

Kennisniveau van de training:

Basistraining ten aanzien van het onderwerp.

 

Deelnemen aan deze workshop?

U kunt zich hier aanmelden voor de Nationale Bijscholingsdag en direct de workshops van uw voorkeur selecteren.

 

Wilt u de rest van het programma bekijken?

Bekijk dan hier de overige workshops van de Nationale Bijscholingsdag in Den Bosch.